estherinzweden.reismee.nl

Random activiteiten en de kanotrip


Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties, smsjes, emails, kaartjes. Het is erg leuk om wat van thuis te horen. Ik merk nu ook wel dat ik mijn oude leventje en iedereen die daar inzit begin te missen, maar dat is natuurlijk alleen maar gezond.


School is op dit moment eigenlijk alleen maar sportlessen, gymnastiek, aerobics, rennen, dansen, springen. Het is erg leuk, keertje wat anders dan alleen maar colleges volgen.

Hieronder wat fotos van mijn lessen:

We hebben les met verschillende zweedse klassen, gymnastiek hebben we met de mensen waarmee we op de kanotrip waren (zal ik dadelijk wel meer over vertellen), aerobics, rennen en srpingen hebben we weer met de zweedsen waarmee we op de hike waren. Erg leuk die afwisseling.

Ik ben net terug van een kanotrip, hiervoor hebben we life saving gedaan, oftewel zwemmen!!

Ik heb een test gedaan, en geslaagd :D.

Daarna hebben we een les CPR gehad. Heel fijn want ik wilde dat al lange tijd in Nederland doen, maar had er nooit de tijd voor. En nu zit het in mijn cursus, dat is dus mooi meegenomen.

De zaterdag vóór de kano trip ben ik met Henrike, Duits huisgenootje, en haar vriendin die op bezoek was, naar Helsingborg geweest. Een stad 40 minuten ten noorden van Malmö. We kwamen om 14.05 bij de toeristeninfo aan en vanaf 14.00u was het gesloten, Balen! We wisten namelijk vrij weinig over de stad, we wisten alleen af van de Maria kerk:

En het kasteel:


Achteraf was dat eigenlijk wel genoeg, lekker op ons gemakje de stad bekeken en genoten van het lekkere weer. Het was erg gezellig. Maar aan het einde van de middag zo moe! Ik was even vergeten hoe vermoeiend zo'n dag kan zijn, beetje sightseeing.

Ik ben nog een keertje bij Anouk wezen eten.

Ze is gestopt met kickboksen, helaas. Dus nu zijn mijn bokspartners telkens zweedsen, jammer maar het is ook wel leuk om te kickboksen met anderen, leer ik weer meer mensen kennen. Maar in ieder geval ik ben bij haar wezen eten, zij woont samen met een tangoleraar, Daniel, en een ander meisje. Was erg gezellig,

na het eten gingen we showen waar we goed in waren. Nou ja, goed.. Anouk en ik zouden kickboksshowtje doen

En dan zouden Daniel en dat andere meisje een tangodans doen. Even later heb ik ook nog even met hem een paar simpele tangostappen gedaan. Echt leuk!! Ik heb de tango gedaan, ik hoefde alleen maar te volgen, dat was wel makkelijk .

Hier trouwens nog een foto van het damesteam waar ik mee train.

Afgelopen week zijn we dus drie dagen op een kano trip geweest. Het was wel leuk, maar niet zo spectaculair als de hike van een paar weken geleden waardoor het eigenlijk beetje tegenviel. We zijn te verwend geworden denk ik

Tongue out

We sliepen in een shelter, een houten hut met één open wand.

Je ligt dus droog, maar de temperatuur is gelijk aan buiten. Gelukkig was het niet zo koud waardoor we het 's nachts lekker warm hadden in onze slaapzakken.

Ik zat met André in een kano, een Nederlandse jongen. Wel gemakkelijk, hoefde ik niet de hele tijd engels te praten.

We waren alleen niet zo'n goed team want wij waren de hele tijd achteraan. Hier dobberen we relaxed op het meer.

Ook een paar keer vast gelopen op een steen, was af en toe best wel eng want een flinke verkeerde beweging en je ligt om. En al onze spullen lagen in de boot, wel in plastic zakken, maar toch. Gelukkig zijn we geeneen keer omgekiept.

Iedere avond een kampvuur, een keer gebarbequed en een keertje gekookt.

Was erg geslaagd, maar helaas minder contact gehad met de zweedsen die nu mee waren op de kanotrip. Het waren anderen dan op de hike en deze groep zocht minder contact, dat was wel jammer. Hierdoor trek je alleen maar naar de exchange toe, en dat waren wij zessen weer. Was trouwens erg leuk hoor, maar contact met anderen was ook leuk geweest.

Hier nog wat pics van het stereotype zweden, een groot meer met heel veel bomen erom heen. En dan ook nog eens wisselvallig weer:

Gelukkig viel het weer alles mee, de eerste avond veel regen, maar vanwege de shelters zijn we mooi droog gebleven. En gedurende het kampvuur in de avonds hadden er we er ook geen last van omdat we een zeil hadden gespannen boven de zitplaatsen om het kampvuur.
De tweede dag hebben we de hele tijd onder een driegende lucht gekanood, maar we hebben maar 2 minuten een bui gehad. Echt heel veel geluk.

Maar wat nou zo tegenviel aan het kanoen is denk ik dat het heel langzaam gaat, en het uitzicht is telkens hetzelfde. Het uitzicht is natuurlijk wel heel mooi, maar het is de hele dag hetzelfde. Maar het is wel heel rustgevend als je in de kano zit en niets anders hoort dan wat golfjes van het water en voor je uitkijkt en alleen maar natuur ziet, dat was natuurlijk echt geweldig.

Ik heb mijn haren een ander kleurtje gegeven, keertje wat niews proberen, donker.
Nou ja, ik heb het niet zelf gedaan. Maar Poppy, Australisch meisje, en Lucie, Amerikaans, hebben me geholpen.


Het is toch wel erg donker geworden. Dat wilde ik ook, maar het is toch wel eventjes wennen. Mocht ik er nou straks toch weer vanaf willen dan verf ik er wel weer een nieuw kleurtje overheen. Dti is het resultaat:

Nog een ding waar ik heel blij mee ben. Ik ben na veel moeite uiteindelijk toegelaten voor Academic Writing, een cursus over, wat de naam al aangeeft, academisch schrijven. Heel fijn dat ze dat hier hebben want in Nederland heb ik nog nooit zo'n cursus gehad. Ik loop wel 4 weken achter omdat ik nu pas met die cursus begin en het al vanaf 1 september aan de gang is. Maar het gaat volgens mij wel lukken.

Dit was dus weer een verhaaltje van de dagelijkse dingen, owja wat wel anders is hier. Al die exchange mensen organiseren zelf feestjes in de accommodaties, hierdoor ga je minder vaak uit in de stad. Het is wel gezellig iedere keer en het scheelt wel heel veel geld aagezien je hier bijna in iedere kroeg 10 euro entree betaalt, maar ik denk binnenkort maar eens de pubs in de stad te verkennen.

Ohja, als je wil weten waar we gekanood hebben in Zweden, moet je even op de kaart kijken bij dit verhaal.

Laughing
Met inzoomen zie je hoe groot het meren gebied daar is.
Kaartje staat er niet automatisch bij, oplossing is om even op het 'verhaal' te klikken.

Groetjes!

Reacties

Reacties

mama

ha meisje,
leuke foto's weer. Ik had je verhaal al gehoord maar de foto's nog niet gezien. Ben benieuwd volgend weekend als we op bezoek komen, dan kan je ons alles eens goed laten zien. We hebben er zin in.
liefs mama

Eline en Loek

heee meissie!! de foto's zien er weer goed uit hoor!! zo te zien heb je erg veel plezier.. geniet er van en tot vrijdag (voor Loekie).. dan gaan we wel ff die pubs van Malmö verkennen.. groetjes van ons

Anneloes

Heej Es!
Het was weer hartstikke leuk om te lezen!Wat ben je ontzettend actief bezig man.. ! Je doet echt 1000 dingen tegelijk! Af en toe even rustig aan doen he ;-) weer lekker webcammen met ons op dinsdag bijvoorbeeld!
Heel leuk van die writing cursus!
Liefs
PS.
Je haar ziet er super gaaf uit!

jelske

Ten eerste: je haar is echt geweldig mooi! Super die kleur, het staat je prachtig! :D

Ten tweede: wat een activeling ben je toch! Maar wat een geweldige ervaringen krijg je hiervan!

Je mams en paps komen langs las ik? Heel veel plezier en geniet van ze! Tot dinsdag op skype! :)

Veel liefs

Essss

Es,

't lijkt of je al zooo lang weg bent. Ik mis jou ook hoor!! We komen heel snel naar je toe! Veel plezier met je ouders!! XX Essss

rachel

heey es.. weer een leuk verhaal.. Je komt daar geen sport tekort zie ik.. leuk joh. Kzit erover te twijfelen om met es lin lijn en lyck mee te gaan naar jouw toe.. maar kweet het nog niet. lijkt me wel leuk.. we houden contact! xx ras

Rob

Hee Esther! En we gaan dat vrouwenelftal ook opzoeken van het weekend? Word je al zenuwachtig voor ons? Tot morgen dan maar he! :) Groetjes Rob

svea

hihihi je haar es, super leuk! zeg, ik lees dat je alleen maar toffe dingen doet in zweden. ga je nog wel eens naar school?? ;) geintje! ga zo door, vind het heel leuk om je verhalen te lezen! dikke kus

L*ndaaaatje

Es!!
Ik mis echt onze vrijdagavondjes hoor!!
Maar heeeeeeel leuk om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt natuurlijk!
haha
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!