estherinzweden.reismee.nl

Ik ben weer terug!

Ik ben weer thuis!!

De laatste week in Malmo was erg leuk, mijn ouders zijn gekomen en we hebben een dag met de trein rond gereisd,

we zijn uitgestapt in een dorp in Denemarken waar schijnbaar (gehoord van andere studenten) een mooi kasteel zou staan. Eenmaal daar aangekomen was het echt een SUPER kasteel, totaal niet te vergelijken met het kasteel in Ammerzoden (ik had namelijkgewoon een kasteel verwacht)

We waren er helaas net voor sluitingstijd (14.45) en om 15uur zou het dicht gaan, wie sluit er nou om 3 uur smiddags? Maar het was Driekoningen die dag dus misschien heeft het daar mee te maken gehad, jammer. Maar de buitenkant alleen was al de moeite waard.

Volgende dag, woensdag, zijn mijn ouders alleen op stap gegaan en kon ik nog een opdracht afmaken en mijn kamer opruimen (ik moest namelijk verhuizen). Die dag heb ik ook afscheid genomen van mijn huisgenootjes, dat was jammer. Maar dat hoort erbij en dat wist ik al voordat ik naar Zweden zou vertrekken zelfs.

Ik heb toen 2 dagen bij mijn ouders in het guesthouse overnacht, donderdag nog een kleine wandeling in Malmö gemaakt

Vrijdag zijn we met de hoge snelheidstrein in 4 uur naar Stockholm vertrokken.

Het hotel dat we hadden lag midden in het centrum, dus perfect. Nog wat rondgelopen en om half 4 was het donker. Zaterdag hebben we een eigen stadswandeling in elkaar gezet en 'oud-Stockholm' gezien, kleine straatjes, leuke winkeltjes en nog even koffie gedronken.

We kwamen ook nog een demonstratie tegen tegen de de oorlog in Israel en Gaza. Echt duizenden mensen liepen in een stoet voorbij, ik had nog nooit zoiets gezien.

Die avond zijn we ook nog naar de bios geweest, deze was recht tegenover het hotel, wat heerlijk luxe is zoiets dan.

Zondag alle koffers op gevoel gewogen (met ryanair mag je maar 15 kg in je koffer per persoon, per kilo extra kost 15 euro!! Drama, aangezien ik met heeel veel kilo's naar malmo kwam) We hebben alles beetje ingepakt, uiteindelijk 3 koffers en 6 tassen handbagage.

Toen met de bus naar het vliegveld, die busrit duurt ook anderhalf uur omdat het vliegeveld 100 km van Stockholm afligt. Toen inchecken, tassen wogen minder dan 15 kg, alledrie! Echt heel fijn.

Even later in Eindhoven geland en daar stond Bart al op ons te wachten. Op de terugweg nog een stop gemaakt bij Barts moeder, opa en oma en thuis even later gegeten met het hele gezin. Wat een heerlijke avond was het.

Inmiddels heb ik alweer heel wat vriendinnetjes gezien en alles is zo normaal gebleven, ik heb totaal niet het gevoel dat ik 5 maanden ben weggeweest. Morgen ga ik al mijn spullen verhuizen naar utrecht, en in februari beginnen mijn vakken weer in utrecht. Tot die tijd werken en nog genieten van de vrije tijd.

Dankjewel voor al jullie mails, reacties, smsjes, belletjes en krabbels. De reden voor mijn gevoel dat ik niet 5 maanden ben weggeweest komt denk ik omdat ik nog zoveel contact had met iedereen, heel fijn. Dankjewel dat je met me mee hebt gereisd!

Ik heb een geweldige tijd gehad en een super ervaring die ik nooit zal vergeten. Ik weet het, het is heel cliché, maar zo is het echt.

Reacties

Reacties

Jelske

Wauw es, mooi geschreven die laatste woorden!

Piet en Antoinette

He Esther,
Zojuist heb ik je laatste "overweging" gelezen en als ik de foto's bekijk dan weet ik zeker dat je echt weer blij bent om weer thuis te zijn. Wat een mooie afsluiting zo samen met Gemmy en Loek.
Herinneringen zijn er om te bewaren en te koesteren. Lekker nagenieten meid en dan weer: In het gareel!
Veel succes en tot ziens.
Veel liefs
Piet en Antoinette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!