estherinzweden.reismee.nl

Halverwege

Ik ben nu precies halverwege van mijn Zweedse avontuur.

Het voetballen is helaas afgelopen, want de competitie hier loopt van maart tot oktober, ipv zoals in Nederland van september tot april. Ze trainen ook niet tijdens deze stop, nu op zoek naar iets anders gegaan. Ik hebeen abonnement genomen om te gaan zwemmen, meer mensen uit mijn huis hebben het ook; het is erg gezellig om samen te gaan, vlakbij school dus ideaal.

Ik heb het nu drukker, vandaag laatste les echt sporten gehad, een competitie in verschillende ‘track&field' onderdelen met ander Zweedse studenten, met de exchange waren we een groep, en die Zweedsen waren verdeeld in andere groepen.


Competitie in hordes lopen,

800 m rennnen, verspringen.

hier is een foto van mijn sprintje naar het verspringen!!

En hier is dan de sprong..

Hoogspringen

En afsluitend een estafette die we hadden gewonnen, joepie!

Was een erg leuke ochtend.

Een paar weken geleden is mijn familie en Bart op bezoek geweest, het was een heerlijk weekend.


Veel bijgekletst en natuurlijk een bezoekje gebracht aan Kopenhagen,

verder veelal gekoffied en in Malmö rond gewandeld.

Ook heb ik ze een tour gegeven door onze bibliotheekIk heb het nog niet verteld, maar de bieb heeft een heerlijk uitzicht:


Als je aan t studeren bent kijk je recht op de zee uit! Het is wel moeilijk om zo'n plekje te bemachtigen omdat iedereen daar wil zitten als ze in de bieb zijn.

Het was echt een fantastisch weekend!

Omdat nu mijn laatste lessen van sport erop zitten begint nu het academische werk. We moeten een flink paper schrijven over het verschil tussen Zweden en Nederland en dan een onderwerp wat wel met sport te maken heeft en dan vergelijken tussen de landen. Ik doe het over de gezondheid en fitheid van de mensen. Ik moet nog veel onderzoek doen, heb het nu ook wel echt even druk.

Ik heb geleerd van een Australische jongen om Ansac (staat voor Australie, New Zeeland, Army Corps) koekjes te maken.

Erg lekkere koekjes en heel makkelijk!

Vanavond is er een feestje op onze verdieping, een 60's party!!! Ik heb mijn bloemetje-vest al klaar liggen en dan snel naar de keuken waar het allemaal te doen is.

hier nog paar fotos van vorige week in een club bij een concert van een finse rockband, helaas was de band iets téveel rock, maar wel een leuke avond gehad.

Ik met Henrike, duits meisje

ik en Martyna, pools meisje, we zaten buiten en het was hardstikke koud. Ze hebben in heel veel clubs en restaurants buiten dan kleden op de stoelen liggen zodat je die om kan doen. Waarschijnlijk, eigenlijk wel bijna zeker, komt dat omdat er hier ook een rookverbod is. het kleed hielp in ieder geval enorm!

ohja,

Afgelopen week zaten we 's avonds in de keuken onszelf een beetje te vervelen, we kwamen in een opwelling op het idee om een videoclip te maken op het liedje dat net bezig was op de radio: All i ever, van N sync!! Zie en huiver! En bedenk, we waren (echt waar!) hartstikke nuchter!.

(klik op video bovenaan de pagina)

Reacties

Reacties

L*nda

AVONDTURIER!
xx

Eline

Hey Esther,

Was super leuk om je gister even gesproken te hebben! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt en heel veel plezier de komende dagen samen met Bart!

Liefs Eline

Theo

Hoi Esther,

Weet je wie ik ben ?
Ik ben een broer van je moeder, haha
Ik zit zo is te kijken op je reis pagina in Zweden zeg maar, ik merk dat je het uitermate naar je zin hebt.
Ik ben vaaaaaaaaaaaaaak in Zweden geweest dus ik ken het land wel een beetje, en een paar woordjes die ik hier maar niet neer zal zetten, haha

Joh, geniet ervan en ik wens je alle goed in Zweden

Hej då

Theo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!