estherinzweden.reismee.nl

Bart, Oslo en wat andere dingen

Allereerst wil ik iedereen weer bedanken voordemailtjes, krabbels, smsjes, kaartjes, reacties en gewoon het feit dat je met `me meereist!`. Ik vind het erg leuk dat ik nog zoveel contact heb, ook al zit ik in het Noorden.

Bart was weer op bezoek, en dat was super! Eerst moest ik nog een presentatie houden voor Physical education (dat sport vak) over een verslag dat ik had gemaakt, Bart kon daar bij zijn. Vond het best eng want de presentatie moest 20 minuten in het Engels zijn! Maar alles is voorspoedig verlopen gelukkig. Na de presentatie kon ons weekend pas echt beginnen.

We hebben vrij weinig gedaan, gerelaxed, films gekeken, rond gelopen en uit eten geweest, nog keertje gekookt. Het was al met al een heerlijk weekend!

Het weekend na dat Bart weg was zouden mijn Ammerzodense vriendinnetjes komen, maar dat feest ging helaas niet door vanwege Sterling, los cost airline die failliet is

Frown
Echt heel jammer, maar daardoor had ik wel een weekend vrij gepland. Dus toen op zoek naar een ander tijdsvermaak. Oslo!

Ik ben met Henrike (Duits meisje) en Florine (NL meisje, ook van de hike) met de nachtbus naar Oslo vertrokken, 8 uur! We kwamen om 6 uur in de ochtend aan....' we zouden ons wel kunnen vermaken tot 10 uur wanneer alles open gaat', maar het was erg koud en donker en heel deprimerend als je moe bent en graag in bed ligt, dat was even een tegenvaller.

We gingen maar op zoek naar ons hotel (midden in de stad, ideaal) om onze spullen te droppen. Maar dit was echt super, WANT die receptionist liet ons al meteen de kamer in!!! Was echt heelrijk! Een paar minuten daarvoor dachten we nog in de kou te moeten ronddwalen, maar we konden nog lekker even een bedje in! Dat was echt zo lekker!

Dus om half 11 rustig opgestaan en de stad gaan verkennen.

Het was heel raar, ik weet nu ook nog steeds niet waarom het zo is. Maar als het rood was voor voetgangers, werd het met twee poppetjes aangegeven (zie foto) Weer iemand misschien waarom dat is??

We wilden heel graag de Oslofjord zien, maar alleen in de zomer (hoogseizoen) geven ze van die tochten met een cruise door de fjord, nu niet dus! Balen! Toen maar een simpele ferry genomen voor 20 minuten die langs een paar eilandjes ging, niet zo heel spectaculair helaas, maar wel leuk om even een beetje rond te varen.

Hierna een stop gemaakt bij het opera huis!

Heeel mooi gebouw waar je op het dak kunt lopen. Het was inmiddels half 3 en de zon ging al op weg naar beneden. We wilden wachten tot de zonsondergang omdat we (dachten we) vanaf daar heel goed zouden zien. Dan maar de tijd zien te doden (zon zou om half 4-4 uur onder gaan). Foto's maken!

Hierna gegeten in een simpele pizzeria, en een normale pizza kostte 16 euro, chocomel 4 euro.

Oslo is echt duur. Toen redelijk bijtijds naar bed want we waren erg moe na die brakke busreis en de hele dag rondlopen.

Zondag weer fris en fruitig begonnen aan onze stad toer richting het sculptuur park. Erg mooi park! En de sculptures waren ook leuk! Onderweg kwamen we ook nog wat mooie huizen tegen.

Om 4 uur 's middags weer de bus terug genomen om weer om 12 uur ‘s nachts thuis te zijn. Was echt een super weekend!

Vorige week zijn wij, de exchange students van het sportvak, uitgenodigd bij de leraar thuis om te komen eten. Was een hele leuke avond, ik ben namelijk veel met deze groep opgetrokken en het was leuk om op deze manier die periode met ze af te sluiten. Ook hebben we de vrouw en de dochter van onze leraar ontmoet.

Henrike, het meisje die ook mee naar Oslo was, doet een fotografie vak. En ze moest een aantal foto's maken van één persoon. Die iets zeggen over die persoon. In eerste instantie zou ze foto's maken met boksen, eten, skypen, dingen die ik graag doe ;) Alleen foto's van het boksen is iets van gekomen, van de rest niet. Je ziet hier dat we sparren, maar dat is eigenlijk maar 20% van alle trainingen. Op deze sportschool doen ze dat niet zoveel, slecht voor mijn techniek, maar ik vind het ook wel leuk om gewoon` los te gaan` opkusserns =)

Dus de avond voor haar deadline heeft ze een aantal portretfoto's gemaakt, en ik vind ze wel cool! Hier een paar, ik heb er nog twee in het foto album.

Owja, en hier een paar foto's van een flower power party die we hadden op onze verdieping, zo krijg je een (heel klein) beetje een impressie van de exchangefeestjes. T feestje was helaas niet zooo spectaculair.

Nu stop ik weer, as donderdag vertrekken we met 20 exchange students naar Warschau voor 2 dagen. Een meisje van mijn verdieping heeft daar namelijk een appartement en wij gaan haar vergezellen als ze eventjesnaar huisgaat, heb er erg veel zin in!

Laughing

Mijn nieuwe vak Sport psychologie is trouwens super interessant, ook doe ik nu het vervolg op het vak Academis Writing 1. Tot nu toe gaat het allemaal nog prima wat school betreft en ik verwacht wel dat dat zo blijft.

Groetjes!

Reacties

Reacties

Eef

Hey Es!

Kei leuk om te lezen allemaal! Leuk dat Bart weer langs is geweest.. Had hij niet ook tickets geboekt bij het bedrijf dat nu failliet is?!

Naja, jammer dat de goet zatters niet langs zijn geweest.. :( Was anders vast een dolle boel geworden! :D

Veel plezier nog! En ik lees/zie/hoor wel weer hoe het je vergaat! :D

xxx

Esther

Hey eef!
Ja dat klopt, maar hij heeft heel lief meteen een ticket met KLM geboekt :D

loek

hee es. kei leuk verhaal weer en leuke foto's! was weer ff geleden ;-).. tot skaips!!

kus

Anneloes

Haai Esther!
Wat een prachtige foto's! Heb weer met plezier je verhaal gelezen :D
Liefs, Anneloes

L*n

Kan niet wachten tot je weer in NL bent !!! stom zweden hahahahaha
Xxxx

Martijn

Hey, erg bedankt voor de plaatjes, k moest een powerpoint presentatie maken en heb veel aan deze site gehad!
Nogmaals bedankt!!!

Gr Martijn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!